Play by forum role play game - modern western in hot Arizona.


You are not connected. Please login or register

002. Statystyki i umiejętności

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1002. Statystyki i umiejętności Empty 002. Statystyki i umiejętności Nie 11 Maj 2014, 15:59

Mistrz Gry

Mistrz Gry
Statystyki to punkty, które rozdziela każdy gracz między cechy swojej postaci. Należy je podzielić tak, by każda cecha w karcie postaci nie została pominięta.

Do rozdania na sam początek mamy 150 pkt – rozdzielamy je na wszystkie cechy i jedną dodatkową umiejętność.
Warto zapoznać się z tabelką, która opisuje umiejętności postaci na danym poziomie jej rozwoju.


Podczas gry rozwijamy nasze cechy, czyli statystyki – biorąc udział w sesjach, wykonując małe misje i zadania od Mistrza Gry lub jego Pomocnika. Wtedy to administracja ma prawo w ramach nagrody dodać punkty do konkretnej, wybranej przez nią statystyki, lub tez odjąć -w ramach kary za porażkę.
Dzięki temu rozwijamy umiejętności i talenty naszej postaci, które z początku będą na niskim poziomie.
Daną cechę można rozwinąć maksymalnie do 120 punktów! Po osiągnięciu tej liczby np. w cesze celność - MG nie może dodawać już do niej żadnych bonusów – możliwe wtedy jest jedynie odejmowanie.  

To, ile punktów jest przydzielone danej cesze jest odwzorowaniem tego jak zdolna jest dana postać, według takiego schematu:


Przedział punktowy
Inteligencja
Charyzma
Celność
Refleks
Kondycja
Siła
Spostrzegawczość
0-5
opóźniony, brak myślenia abstrakcyjnego, brak myślenia logicznego
Brak zdolności dyskutowania, mały zasób słów
brak jakiegokolwiek obeznania z bronią
brak szybkich reakcji na bodźce
zerowa kondycja spowodowana np. chorobą
brak znaczącej siły fizycznej/kalectwo
mała uwaga, brak kojarzenia faktów
6-15
mało zdolny, mała kreatywność, łatwo nim manipulować
umiejętność wypowiadania się, lecz brak zdolności do bronienia swoich racji
podstawowa wiedza na temat broni i strzelania
przeciętne reakcje na bodźce
niski poziom kondycji spowodowany np. chorobą
niski poziom siły powodowany np. chorobą
brak koncentracji
16-25
umiejący się uczyć, posiadający "życiową wiedzę"
duży zasób słów, umiejący prowadzić dyskusje na różne tematy i potrafiący przedstawiać logiczne argumenty
podstawowa wiedza na temat broni i strzelania
przeciętne reakcje na bodźce
przeciętna kondycja
przeciętna siła fizyczna
brak zwracania uwagi na szczegóły, ale posiadanie umiejętności koncentrowania uwagi
26-35
umiejący się uczyć, posiadający "życiową wiedzę", posiadający też wiedzę książkową wyniesioną ze szkoły.
duży zasób słów, umiejący prowadzić dyskusje na różne tematy i potrafiący przedstawiać logiczne argumenty, potrafiący przekonywać do własnego zdania
duża wiedza na temat broni, wprawne "oko" i ręka.
szybkie odbieranie i reakcja na bodźce
przeciętna kondycja
przeciętna siła fizyczna
brak zwracania uwagi na szczegóły, ale posiadanie umiejętności koncentrowania uwagi
36-50
umiejący się uczyć, posiadający "życiową wiedzę", posiadający też wiedzę książkową wyniesioną ze szkoły.
duży zasób słów, umiejący prowadzić dyskusje na różne tematy i potrafiący przedstawiać logiczne argumenty, potrafiący przekonywać do własnego zdania
duża wiedza na temat broni, wprawne "oko" i ręka.
szybkie odbieranie i reakcja na bodźce
kondycja pozwalająca na hobbystyczne uprawianie sportu
siła fizyczna pozwalająca na hobbystyczne uprawianie sportów siłowych
posiadanie umiejętności koncentrowania uwagi, zwracanie uwagi na szczegóły
51-65
Szybko łączący fakty, rozwinięta wyobraźnia, duża wiedza wyniesiona ze szkoły, szybko się uczy
duży zasób słów, umiejący prowadzić dyskusje na różne tematy i potrafiący przedstawiać logiczne argumenty, potrafiący przekonywać do własnego zdania
duża wiedza na temat broni, wprawne "oko" i ręka. Zniwelowanie drżenia rąk do minimum, złagodzony odrzut przy wystrzale.
szybkie odbieranie i reakcja na bodźce
kondycja pozwalająca na hobbystyczne uprawianie sportu
siła fizyczna pozwalająca na hobbystyczne uprawianie sportów siłowych
posiadanie umiejętności koncentrowania uwagi, zwracanie uwagi na szczegóły
66-80
Szybko łączący fakty, rozwinięta wyobraźnia, duża wiedza wyniesiona ze szkoły, szybko się uczy
duży zasób słów, umiejący prowadzić dyskusje na różne tematy i potrafiący przedstawiać logiczne argumenty, potrafiący przekonywać do własnego zdania. Rozwinięte umiejętności manipulacji i kłamania
duża wiedza na temat broni, wprawne "oko" i ręka. Zniwelowanie drżenia rąk do minimum, złagodzony odrzut przy wystrzale.
szybkie odbieranie i reakcja na bodźce, zdolność do radzenia sobie w sytuacja pod presją
kondycja pozwalająca na uprawianie sportu
siła fizyczna pozwalająca na uprawianie sportów siłowych
posiadanie umiejętności koncentrowania uwagi, ciągłe zwracanie uwagi na szczegóły, kojarzenie faktów i detali
81-95
Szybko łączący fakty, rozwinięta wyobraźnia, bardzo duża wiedza na temat konkretnej dziedziny, szybko się uczy
duży zasób słów, umiejący prowadzić dyskusje na różne tematy i potrafiący przedstawiać logiczne argumenty, potrafiący przekonywać do własnego zdania. Rozwinięte umiejętności manipulacji i kłamania
wysokie umiejętności strzeleckie. Wprawne "oko" i ręka. Zniwelowanie drżenia rąk do minimum, złagodzony odrzut przy wystrzale. Umiejętność miotania białą bronią tak samo dobrze wyszkolona co umiejętność strzelania z broni palnej.
szybkie odbieranie i reakcja na bodźce, zdolność do radzenia sobie w sytuacja pod presją
wysoka kondycja, pozwalająca na zawodowe uprawianie sportu
siła fizyczna pozwalająca na zawodowe uprawianie sportów siłowych
posiadanie umiejętności koncentrowania uwagi, ciągłe zwracanie uwagi na szczegóły, kojarzenie faktów i detali
96-120
Szybko łączący fakty, rozwinięta wyobraźnia, bardzo duża wiedza w wielu dziedzinach, szybko się uczy
duży zasób słów, umiejący prowadzić dyskusje na różne tematy i potrafiący przedstawiać logiczne argumenty, potrafiący przekonywać do własnego zdania. Rozwinięte umiejętności manipulacji i kłamania. Wysoki poziom perswazji słownej. 
Strzelec wyborowy - wysokie umiejętności strzeleckie. Wprawne "oko" i ręka. Zniwelowanie drżenia rąk do minimum, złagodzony odrzut przy wystrzale. Umiejętność miotania białą bronią tak samo dobrze wyszkolona co umiejętność strzelania z broni palnej.
bardzo szybkie odbieranie i reakcja na bodźce, zdolność do radzenia sobie w sytuacja pod presją
wysoka kondycja, pozwalająca na zawodowe uprawianie sportu
bardzo duża siła fizyczna pozwalająca na zawodowe uprawianie sportów siłowych
posiadanie umiejętności koncentrowania uwagi, ciągłe zwracanie uwagi na szczegóły, kojarzenie faktów i detali



Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Sro 28 Maj 2014, 10:50, w całości zmieniany 16 razy

2002. Statystyki i umiejętności Empty Re: 002. Statystyki i umiejętności Nie 11 Maj 2014, 15:59

Mistrz Gry

Mistrz Gry
Umiejętności to specyficzne statystyki, które się nabywa podczas gry poprzez konkretne działania i ćwiczenia, przy pomocy konkretnych przedmiotów i urządzeń. Dana postać może się szkolić w jakiejś dziedzinie, co zaowocuje później w fabularnej grze i sesjach – UMIEJĘTNOŚCI dodają punkty, które można wykorzystać w mnożniku oraz pojedynkach i rzutach kostką.
Daną umiejętność można rozwinąć maksymalnie do 100 punktów!

Postać może rozwinąć maksymalnie 3 umiejętności – z tym jedną wybiera na samym początku gry, w karcie postaci. Dwie pozostałe zaczyna rozwijać w czasie gry fabularnej.


Lista umiejętności:



  1. Broń palna krótka (wybitna umiejętność obsługiwania tej broni – np. celniejsze strzelanie, szybsza jej obsługa, umiejętność strzelania z dwóch naraz)
  2. Broń palna długa (wybitna umiejętność obsługiwania tej broni – np. celniejsze strzelanie, szybsza jej obsługa, umiejętność strzelania w trudnych warunkach)
  3. Broń palna wyborowa czyli wszelakie karabiny snajperskie (wybitna umiejętność obsługiwania tej broni – np. celniejsze strzelanie, szybsza jej obsługa, umiejętność strzelania z dwóch naraz) 
  4. Broń biała np. noże (wybitna umiejętność obsługiwania tej broni – np. szybsza jej obsługa, umiejętność używania w trudnych warunkach)
  5. Prowadzenie pojazdów (wysoka kontrola nad pojazdem, drift, zdolność prowadzenia wielu rodzajów samochodów/motorów)
  6. Walka wręcz (zdolności bokserskie, talent do zadawania ciosów gołymi pięściami)
  7. Sport (do gracza należy wybór jaką dyscyplinę będzie doskonalić postać – może to być zarówno baseball, jak i brydż)
  8. Kłamstwo/Zdolności aktorskie (może pomagać przy manipulowaniu i oszukiwaniu)
  9. Logika (zdolność logicznego rozumowania i rozwijanie umysłu ścisłowca, który może pomóc przy rozwiązywaniu zagadek i czytaniu map)
  10. Hackowanie/programowanie (zdolność łamania zabezpieczeń komputerowych, szyfrów/pisanie programów komputerowych)
  11. Zdolności manualne (mogą pomóc przy wyrabianiu wielu przedmiotów)
  12. Technika/majsterkowanie (przydatne jeśli chcesz stworzyć wynalazki lub ulepszać jakieś przedmioty lub broń, ale też może okazać się bardzo dobrym wyborem jeśli chcesz rozbrajać zamki)
  13. Chemia (wytwarzanie lekarstw, trucizn i innych specyfików)



Powyższa lista może zostać aktualizowana – przy czym może też nastąpić zmiana co do maksymalnej liczy rozwiniętych umiejętności.


Rozwijanie UMIEJĘTNOŚCI:

Umiejętności, tak samo jak statystyki, rozwija się podczas gry fabularnej wykonując zadania, szkoląc się lub uprawiając jakieś hobby. 
Punkty przyznaje Mistrz Gry po każdej sesji/misjami, w której brała udział dana postać. Drugim sposobem jest uzupełnianie tak zwanego DZIENNICZKA UMIEJĘTNOŚCI, w którym zapisujemy nasze treningi, które nie są sesjami/misjami. 

Poniżej tabela przedstawiająca jakie przedmioty i jakie umiejętności rozwijają dane umiejętności:




Broń palna krótka
wszelakiego rodzaju broń krótka
pojedynki, trening na strzelnicy/w terenie
Broń palna długa
wszelakiego rodzaju broń długa
pojedynki, regularny trening na strzelnicy/w terenie, polowania
Broń palna wyborowa
wszelakiego rodzaju karabiny snajperskie
regularny trening w terenie, polowania
Broń biała
wszelakiego rodzaju broń biała
regularny trening, pojedynki
Prowadzenie pojazdów
samochody, motory, quady
wyścigi, pościgi, drift
Walka wręcz
siła mięśni
regularne bójki, trening boksu, sztuki walki
Sport
wybór dyscypliny należy do gracza
regularne treningi
Kłamstwo/Zdolności aktorskie
brak
liczne flirty i zalotne rozmowy, kuszenie i kokietowane w jakimś określonym celu (np. by uzyskać jakieś korzyści)/oszustwa, kłamanie, manipulacja faktami/trening aktorski
Logika
można użyć szachów/gier hazardowych/kart, komputer i tablet
udział w licznych grach, rozwiązywanie zagadek i szarad, a także rozwiązywanie zadań matematycznych i prowadzenie księgowości
Hackowanie/programowanie
komputer i tablet
programowanie, łamanie zabezpieczeń i haseł
Zdolności manualne
akcesoria plastyczne/rzeźbiarstwie/narzędzia do rzemiosła
malowanie, rysowanie, szycie, rzeźbienie, rzemiosło
Technika/majsterkowanie
narzędzia, wytrychy
naprawa urządzeń, ulepszanie ich, rozbrajanie zamków
Chemiaskładniki medykamentów, zioła, panik z przedmiotów specjalnychtworzenie lekarstw, trucizn, licznych specyfików ziołowych, ale też alkoholi


UMIEJĘTNOŚCI a STATYSTYKI:



  1. UMIEJĘTNOŚCI pomagają podczas sesji/misji/wyzwań dodając danej postaci punktów do statystyk.
  2. Dana umiejętność może być wykorzystana by dodać dodatkowe punty do wzoru mnożnika/pojedynku – lecz tylko i wyłącznie wtedy, kiedy w fabule używamy danej UMIEJĘTNOŚCI i/lub przedmiotu szkolącego daną UMIEJĘTNOŚĆ.
  3. W praktyce może to wyglądać ta:



Bohater chce strzelić w osobę znajdującą się koło 500 metrów od niego. Używa do tego specjalnego karabinu, wiedząc, ze ma umiejętność Broń palna wyborowa. Mistrz Gry rozpisuje kostki.
Mnożnik z progiem 50 punktów. Wzór mnożnika wyglądać będzie następująco:

(Celność + Punkty UMIEJĘTNOŚCI) + k6 * 5

Jeśli wymaga tego sytuacja, można użyć nawet dwóch UMIEJĘTNOŚCI. Np. w przypadku walki wręcz połączonej z używaniem noży. Wtedy wzór będzie wyglądać następująco:

(Cecha + poziom umiejętności walki wręcz + poziom umiejętności walki bronią białą) + k6 * 5




Poniżej lista, która prezentuje z jakimi cechami mogą być łączone dane UMIEJĘTNOŚCI:



UMIEJĘTNOŚĆSTATYSTYKI

KIEDY MOŻNA JE ŁĄCZYĆ?
Broń palna krótka
celność/refleks
tylko kiedy używamy broni palnej krótkiej
Broń palna długa
celność/refleks
tylko kiedy używamy broni palnej długiej, która NIE JEST karabinek wyborowym
Broń palna wyborowa
celność/reflekstylko kiedy używamy karabinów wyborowych
Broń biała
celność/refleks/sprawność fizycznatylko kiedy używamy broni białej - w tym noży, sztyletów. 
Prowadzenie pojazdów
refleks
w przypadku ucieczki/wyścigów samochodowych
Walka wręcz
siła/refleks
bójki, siłowanie się na rękę, ogłuszanie, obezwładnianie
Sport
refleks/kondycja/siła
bójki, wszelkie trudne prace fizyczne, bieganie, wspinanie, pływanie, inne sport
Kłamstwo/Zdolności aktorskie
charyzma
W czasie oszukiwania lub flirtowania w celu uzyskana korzyści
Logika
inteligencjaw trakcie rozwiązywania zagadek, szukania śladów, wskazówek. W czasie gry w szachy lub gier hazardowych.
Hackowanie/programowanie
inteligencja
programowanie, łamanie zabezpieczeń i haseł
Zdolności manualne
inteligencjarzemiosło, fałszowanie podpisów, dokumentów
Technika/majsterkowanie
inteligencjaw czasie napraw, uprawiania rzemiosła, budowania, remontowania
Chemiainteligencjaw czasie tworzenia leków lub trucizn

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach