First topic message reminder :
*Podane kostki dotyczą prowadzenia konia obiema rękoma. W przypadku prowadzenia konia jedną ręką, należy doliczyć do mnożnika +10, czyli jeśli np. na spin potrzebujemy normalnie 95, to przy prowadzeniu jedną ręką potrzebujemy wyrzucić więcej jak 105. Jeśli chcemy prowadzić konia bez pomocy wodzy, na cordeo, do mnożnika doliczamy +20, czyli na wcześniej wspomniany spin będziemy potrzebować więcej jak 115. Jeżeli decydujemy się prowadzić konia bez pomocy rąk (bez ogłowia i cordeo), a samym dosiadem, doliczamy do mnożnika +30. Przy jeździe bez ogłowia i siodła, doliczamy do progu +40.
Stosunkowo niewielki plac wysypany piaskiem rzecznym o małych, ostrych ziarnach, nie przekraczający wymiarów 20 na 40 metrów. Jednak taki rozmiar ujeżdżalni wydaje się wystarczający, zważając na fakt, że ośrodek jest głównie nastawiony na wyjazdy na szlak. Ale tak czy siak najpierw trzeba się nieco przeszkolić! Każdy chętny na jazdy dostaje kask i kamizelkę na wypadek upadku. Jazdy nadzoruje instruktor, który prowadzi lekcję.
Cennik:
godzina jazdy konnej - 40$
karnet na cały rok - 400$ (jeśli jesteś pracownikiem parku - 100$)
Jazda konna: Istnieją trzy rodzaje trudności w zależności od chodu, w którym się poruszamy - gracz wybiera na początku tempo, w jakim chce się poruszać, a następnie rzuca kostką i wynik podstawia pod wzór: k6*5 + spostrzegawczość + kondycja + refleks. Od tego zależy, czy graczowi uda się z powodzeniem utrzymać w siodle i wykonać wybraną figurę oraz jednocześnie zapanować nad koniem.
Oprócz mnożnika, rzucamy także kostkami na ślepy los:
Rzut kostką | Opis |
2 | koń się spłoszył, nie udaje się wykonać figury (i tutaj jeśli wyrzuciliśmy przy okazji w mnożniku o 10 punktów mniej niż wart jest próg, to spadamy z konia*) |
3-11 | Brak wpływu |
12 | koń okazuje się być złoty i mimo, że twoje sygnały nie były wyraźne, to niezależnie od mnożnika udaje ci się wykonać figurę |
*czyli na przykład jeśli z mnożnika mamy wynik 110 (lub mniej), a chcemy zrobić sliding stop (potrzebujemy 120), a przy okazji trafiło nam się spłoszenie, to... spadamy z konia!
JAZDA STĘPEM* | Próg do przekroczenia |
jazda na wprost po dużym kole | 50 |
zatrzymanie konia | 60 |
zmiana kierunku jazdy po przekątnej | 60 |
wolta na prawą lub lewą rękę | 65 |
cofnięcie konia | 75 |
JAZDA KŁUSEM* | Próg do przekroczenia |
jazda na wprost po dużym kole | 70 |
zatrzymanie konia | 80 |
zmiana kierunku jazdy po przekątnej | 80 |
wolta na prawą lub lewą rękę | 85 |
spin (szybkie obroty konia wokół własnej osi) | 95 |
JAZDA GALOPEM* | Próg do przekroczenia |
jazda na wprost po dużym kole | 90 |
zmiana kierunku jazdy po przekątnej poprzez przejście do kłusa | 95 |
zmiana kierunku jazdy po przekątnej poprzez lotną zmianę nogi | 100 |
wolta na prawą lub lewą rękę | 100 |
sliding stop (zatrzymanie konia z galopu) | 120 |