SKRZYNKI KONTAKTOWE
- Skrzynki kontaktowe to podforum, w którym każdy gracz zakłada dla swojej postaci osobny temat nazwany imieniem i nazwiskiem danego bohatera.
- W tym temacie będzie on otrzymywać wszelakie maile, listy i SMS-y, które będą do postaci adresowane.
- Jeśli ktoś chce wysłać wiadomość innej postaci, należy odnaleźć jej skrzynkę kontaktową, opisać w poście jaki typ wiadomości to jest (sms, mail czy list tradycyjny), wraz z datą fabularną, a następnie wpisać treść.
Może to wyglądać następująco
SMS od Amandy, 24.04.2013
Przyjdź na 20 do pubu.
A. - Wiadomości wysyłamy tylko i wyłącznie z konta postaci, która chce przekazać wiadomość. Jednak możliwe jest posyłanie anonimów – w tym celu należy skontaktować się z MG, który taki anonim przekaże ze swojego konta.
- Wszystkie listy, wiadomości i sms-y są elementem rozgrywki fabularnej i mogą być wykorzystywane przez Mistrza Gry.
ROZMOWY TELEFONICZNE
- Jeśli jakaś postać chce wykonać telefon i porozmawiać z innym bohaterem, gracz powinien się udać do subforum ROZMOWY TELEFONICZNE i utworzyć temat, który składać się będzie z imienia i nazwiska swojej postaci oraz tej, do której dzwoni, wraz z datą fabularną. Np:
„Amanda Smith – Roger Moore 23.04.2013” - Następnie, osoba, która dzwoni, powinna napisać w pierwszym poście o jakiej porze dnia wykonuje telefon i z jakiego miejsca dzwoni. Później czeka na reakcję osoby po „drugiej stronie”.
- Osoba, do której wykonywany jest telefon, może odebrać – to znaczy odpisuje w temacie, zaznaczając gdzie odebrała telefon. Jednak może też odrzucić połączenie – wtedy gracz musi odpisać, że postać nie była w stanie lub nie chciała odebrać.
- Jeśli jednak rozmowa będzie miała miejsce, po dwóch pierwszych postach opisujących czas i miejsce rozmowy, można odpisywać wyłącznie dialogiem.
- Po zakończeniu rozmowy, należy zaznaczyć jej koniec zwyczajowym ZT.
- Wtedy też temat zostaje zamknięty przez Mistrza Gry. Jeśli chce się rozpocząć kolejną rozmowę, należy utworzyć kolejny temat.
- Tak jak w przypadku wiadomości tekstowych – możliwe jest dzwonienie anonimowe, ale tylko za zgodą i pośrednictwem Mistrza Gry!
- Rozmowy telefoniczne są elementem fabuły i mogą być wykorzystywane przez Mistrza Gry.
- Nie jest wymagane, by dana rozmowa telefoniczna była odgrywana w części fabularnej forum (to znaczy w dziale RPG) – wystarczy temat w dziale DODATKI. UWAGA! Przestrzega się graczy przed prowadzeniem rozmów telefonicznych, kiedy prowadzony jest przez daną postać inny wątek fabularny, który jej nie zawiera – ze względu na brak bilokacji. To znaczy, jeśli dana postać prowadzi rozmowę telefoniczna, powinna ZAPRZESTAĆ pisania w innym wątku i wrócić do niego po zakończeniu rozmowy.
- Po każdej rozmowie telefonicznej, gracz powinien prowadzić postać tak, by odnosić się do tego, że takowa rozmowa telefoniczna miała miejsce. Takie rozmowy mają wpływ na fabułę!
- Jest możliwe podsłuchiwanie rozmów telefonicznych przez Mistrza Gry i NPC – np. przez założony podsłuch. Wtedy powinna się pojawić specjalna notatka Mistrza Gry, że telefon jest na podsłuchu. Jeśli jakiś gracz chce podsłuchać rozmowę telefoniczną, powinien zgłosić się do Mistrza Gry o specjalne kostki i instrukcje, według których powinien pisać swoje posty. Jeśli rozmowa odgrywana jest także w fabule RPG – tam będzie rozgrywana akcja podsłuchu. Jeśli rozmowa prowadzona jest tylko i wyłącznie w dziale DODATKI – to tam podsłuchujący będzie wykonywać swoje zadanie według wytycznych Mistrza Gry.