KURSY
- Kursy, inaczej PERKI, to fabularnie zdobywane umiejętności na specjalne organizowanych sesjach. Dzięki nim dana postać może używać dodatkowych punktów do wybranych statystyk – ale tylko w specyficznie określonych sytuacjach. Na przykład, osoba posiadając kurs pierwszej pomocy, opatruje rany - może doliczyć sobie w czasie zadania (liczenia mnożnika) konkretną liczbę punktów. Jednak dotyczy to tylko wybranych sytuacji, w których odbyty kurs będzie przynosił profity. W przypadku pierwszej pomocy będzie to leczenie/opatrywanie ran, w przypadku np. samoobrony – walka wręcz, itd.
- Kursy można zaliczać TYLKO I WYŁĄCZNIE w czasie zorganizowanych sesji i eventów. To znaczy Mistrz Gry co jakiś czas będzie ogłaszał kursy, na których można zdobyć PERKI, a gracze będą mogli się na nie zapisywać. Potem, fabularnie, będą musieli w nich uczestniczyć, wykonując konkretne zadania. Po danej sesji, Mistrz Gry ogłasza, kto zaliczył kurs i kto może wpisać sobie go do profilu postaci.
- Nie ma ograniczeń co do tego, ile kursów może dana postać zrobić. Ogranicza was tylko to, kiedy Mistrz Gry ogłosi dany kurs. Oczywiście, będą one powtarzane co jakiś czas, by każdy miał szansę zdobyć odpowiednie doświadczenie.
- Nie tylko Mistrz Gry może organizować kursy! Sami gracze (postaci) mogą wyjść z inicjatywą zorganizowania eventu. W tym celu muszą oni zebrać grupę zainteresowanych i zgłosić si e do Mistrza Gry. Wtedy to osoba organizująca zobowiązania jest do wymyślenia „Scenariusza sesji/kursu”. Za to też ta postać będzie nagradzana.
- Uwaga! Nawet jeśli nasza postać w swojej biografii czy historii ma wspomniane, że posiada jakąś umiejętność – nie znaczy to, że ma zaliczony PERK. Z danych umiejętności możemy czerpać profity tylko, gdy FABULARNIE zaliczymy kurs prowadzony przez MG. To samo tyczy się języków. Języki, którymi posługuje się postać (wpisane w karty postaci) nie równają się KURSOM językowym. Nawet jeśli dana postać np. zna hiszpański, dopiero idąc na KURS dostaje możliwość korzystania z punktów.
- Kursy odbywać się będą w takich lokacjach jak szkoła/budynek uczelni w Appaloosa.
- Poniżej tabela pokazująca dostępne kursy oraz punkty i sytuacje, w których można z nich korzystać. Z czasem przybędzie kursów.
Kurs | Punkty do umiejętności | Okoliczność wykorzystania punktów |
Pierwsza pomoc | +3 punkty do inteligencji | Przy udzielaniu pierwszej pomocy/opatrywaniu ran |
Samoobrona | +5 do refleksu | Przy bójkach/walce w ręcz/nierozbrajaniu przeciwnika |
Podstawy programowania | +4 do inteligencji | Podczas hackowania/pisania programów komputerowych |
Szachy dla początkujących | +2 do inteligencji | Przy rozwiązywaniu zagadek/szarad/łamaniu zamków/kodów |
Szachy dla zaawansowanych (dostępny po zaliczeniu kursu dla początkujących) | +4 do inteligencji | Przy rozwiązywaniu zagadek/szarad/łamaniu zamków/kodów |
Warsztaty teatralne | +3 do charyzmy | Podczas kłamania/perswazji, manipulacji |
Nauka szybkiego czytania | +3 do spostrzegawczości | Podczas szukania wskazówek/czytania map/czytania dokumentów |
Kurs językowy | +2 do charyzmy | Podczas kłamania/perswazji, manipulacji w danym języku/w stosunku do osoby posługującej się danym językiem |
Kurs plastyczny | +2 do spostrzegawczości | Podczas szukania wskazówek/czytania map/czytania dokumentów |
Kurs taneczny | +2 do refleksu | Podczas walki wręcz, biegów, zawodów sportowych |
Kurs rzemiosła artystycznego | +2 do inteligencji lub 3 zdolności manualnych | Podczas używania wytrychów/majsterkowania/budowania maszyn |