UKRYCIE
Ukrycie, to cecha postaci, która zmniejsza bądź zwiększa ryzyko rozpoznania twojego bohatera, kiedy jest on poszukiwanym przestępcą, lub musi przed kimś uciekać.
Każdy, kto jest poszukiwany listem gończym i/lub miał zatarg z prawem, czy też ważnymi osobistościami, może użyć cechy ukrycie by nie zostać wykrytym podczas pobytu w miasteczku – ale nie tylko.
Korzystać z ukrycia mogą:
- Przestępcy robiący napad lub ukrywający się przed wymiarem sprawiedliwości
- Złodzieje i kieszonkowcy podczas „pracy”
- Kobiety, chcące przebrać się za mężczyznę
- Wszyscy ci, którzy chcąc się gdzieś wkraść/prześlizgnąć bez wiedzy innych
Ukrycie jednak ma swoje poziomy, które pokazują w jaki sposób dana osoba ukrywa swoją tożsamość.
Pokazuje to tabelka poniżej:
POZIOM UKRYCIA | CHARAKTERYSTYKA |
0 | brak ukrycia |
1 | bandana/chusta zasłaniająca twarz |
2 | bandana zasłaniająca twarz, okulary i mało charakterystyczny ubiór |
3 | maska na twarzy, mało charakterystyczny ubiór |
4 | maska na twarzy, kombinezon uniemożliwiający zapamiętanie sylwetki postaci, rękawiczki/zmiana wyglądu fizycznego, przebranie się za inną osobę (pełna charakteryzacja) |
5 | całkowita zmiana wyglądu, łącznie z operacjami plastycznymi/zmianą płci |
Poziom 1,2,3 może być stosowany do chwilowych ukryć, jak na przykład w przypadku napadów czy kradzieży. Im wyższy poziom, tym ukrycie ma charakter bardziej „stały” i czasochłonny. Poziom ostatni, czyli piąty, może być stosowany, gdy dana osoba całkowicie chce się pozbyć swojej starej tożsamości, chcąc rozpocząć nowe życie, będąc jednocześnie, np. poszukiwanym bandytą.
By użyć cechy ukrycie, dana postać w fabule jest zmuszona do tego by zorganizować sobie odpowiednie rekwizyty i/lub fabularnie zmienić wygląd. Dopiero wtedy w odpowiednim polu może wpisać odpowiedni poziom.
Pewne przedmioty, sprzedawana lub rozdawane przez NPC lub Mistrza Gry mogą mieć z góry ustalony poziom ukrycia, który można dzięki nim osiągnąć.
Warto przy tym też pamiętać, że (jak to jest zaznaczone w tabeli) elementem ukrycia nie są tylko elementy ubioru ale także warunki atmosferyczne oraz pora dnia. Jeśli zatem nie chcesz by cię szybko wykryli – wybieraj noc, najlepiej zimną i nieprzyjemną, by nikt nie wyszedł na spacer po mieście…
Wszyscy gracze biorący udział w zabawie mają obowiązek dostosować się do danego poziomu ukrycia.
Jednak jest możliwość odkrycia prawdziwej tożsamości bohatera, który się ukrywa.
Poniższa tabela pokazuje jak można to zrobić:
POZIOM UKRYCIA | OPIS |
0 | brak ukrycia |
1 | zerwanie chusty z twarzy |
2 | zerwanie maski z twarzy, rozpoznanie charakterystycznego elementu ubioru |
3 | rozpoznanie po chodzie/głosie, zobaczenie charakterystycznego elementu ubioru |
4 | wyciągnięcie podczas rozmowy faktów, które mogą nam wskazać prawdziwą tożsamość danej osoby/rozpoznanie blizn, znamion |
5 | rozpoznanie blizn, znamion, które mogą nam wskazać prawdziwą tożsamość ukrywającej się osoby |
Trzeba pamiętać, że im większy poziom ukrycia, tym trudniej dana osobę rozpoznać. Także ważne jest to, by prawdziwe „ja” danej osoby było nam znane, byśmy mogli je odkryć w przypadku poziomu ukrycia 4-5. Oczywiście, najlepszym sposobem na odkrycie tożsamości ukrywającej się postaci, jest jej przyznanie się.
W przypadku odkrycia tożsamości, dana postać jak i inni gracze, mają obowiązek się zastosować do zaistniałej sytuacji.
Ukrycie można stosować kiedy się chce (przy uprzednim zaznaczeniu tego w fabule), niezależnie od motywów, przez taki okres jaki się chce (przy zachowaniu realiów, przecież nikt nie będzie chodził z zakrytą twarzą cały czas po mieście).
Gracz ma obowiązek wpisać w swoim profilu, w polu UBIÓR aktualnie noszone przedmioty i odzienie, które pomagają mu się ukryć!
Cecha ukrycia jest dostępna także dla NPC, jeśli wymaga tego rozgrywka fabularna.
Wszelkie spory dotyczące ukrywania i odkrywania tożsamości - rozwiązuje MG i/lub administracja.